Al bijna zeventig jaar produceert Sennheiser degelijke, prima klinkende hoofdtelefoons, zonder franjes. Maar ze gaan mee met de tijd, daar in Duitsland. En spelen in op de trend naar meer mobiele muziekbeleving, via bijvoorbeeld iPods, iPads en smartphones. Daarom lanceren ze nu de Momentum On-Ear hoofdtelefoons. Die zijn kwalitatief hoogstaand, maar het zijn ook echte lifestyleproducten. Managing director Benelux Hans Kortenhorst, op de persvoorstelling: “Dergelijke toestellen zijn echte fashion items. Uiteraard gebruiken we ze om naar muziek te luisteren, maar ze vertellen ook wie we zijn, ze zijn een statement. Het is geen toeval dat er steeds vaker spiegels hangen in zaken waar trendy hoofdtelefoons worden verkocht.‘ En je mag ermee gezien worden, met deze nieuwe on-ears. Ze zijn verkrijgbaar in vier nieuwe pastelkleuren, gekozen na advies van Pantone-experts: blauw, groen, roze en ivoor. Eind dit jaar komt er nog zwart, bruin en rood bij. De oorschelpen zijn bevestigd aan een lichte aluminium structuur, bovenaan afgewerkt met zacht alcantara. De verwijderbare kabel bevat ook een afstandsbediening voor volume en door- en terugspoelen, én een microfoon om makkelijk te bellen of videochatten. Maar het beste bij al dat moois: de geluidskwaliteit is even premium als de afwerking. Niet goedkoop, die 199 euro, maar de prijs zeker waard, en duidelijk bedoeld om lang mee te gaan. Duurzaam design dus.
Straffe sound, duurzaam design
door